daar ben ik weer! - Reisverslag uit Watford, Verenigd Koninkrijk van Lisa Haaster - WaarBenJij.nu daar ben ik weer! - Reisverslag uit Watford, Verenigd Koninkrijk van Lisa Haaster - WaarBenJij.nu

daar ben ik weer!

Blijf op de hoogte en volg Lisa

12 April 2014 | Verenigd Koninkrijk, Watford

He lieve vriendjes en vriendinnetjes in nederland

5weken geleden was het dat ik de nederlandse bodem verliet om welja.. 40 minuten verderop weer te landen!
zo dichtbij maar toch mis ik jullie elke dag!

niet dat ik nou zoveel tijd heb om jullie te missen want heb het prima druk!
ik heb alweer een weekje sea survival achter de rug, dat is een cursus die iedereen die op een Costa cruise schip gaat moet doen.
er zijn bij de school waar ik zit een hele hoop cruise lines dus niet iedereen moet de sea survival training doen
het begon al helemaal kut want ik stond zoals afgesproken om 8u op zondag ochtend in me vrije weekend welja.. bij receptie kwam ik daar aan was er niemand, blijkt dus hadden de andere 4 even besloten om een half uur eerder weg te gaan... leuk jongens dat jullie het mij ook even vertellen!
daar ging ik dan met AL MN SPULLEN 2 koffers vol naar Southhampton
opzich genoten van mn reis muziekie in t was super weer en gezellige mensen ontmoet
een veerboot op en met een mooi uitzich en wifi op de boot, was TOP!
aangekomen op isle of wight op zoek naar mn hotel.. wat een grap zie je me al gaan met me 2 koffers geen idee waar ik heen moet en geen taxi te bekennen.. het dorpje was een soort zilkie niemand op straat geen reet te beleven
maar het was er super mooi, zonnebrilletje op en gaan
na een reis van 5uur lang! jawel 5 uur! eindelijk mn hotel gevonden en kon ik mn nieuwe kamergenootjes ontmoeten

en holy fuck ze spreken allemaal spaans.. heb ik weer, fantastisch!
uiteindelijk viel het harstikke mee en waren de meiden waarmee ik was echt heel leuk super lief en aardig!
een nadeel was er zat een jongen bij, spaans sprak serieus geen woord engels, zo gay als het maar zijn kan en jawel hij stonk ook nog eens..
ik had hem al eerder ontmoet vorig weekend waren we aan het stappe en hij was mee met een pools meisje en wat spanjaarden
ik met een bakkie teveel op sta te praten met die dude en versta natuurlijk geen woord van wat die zegt! vroeg aan hem of die gay was en dat woord kon die natuurlijk wel..
dus nog geen 3 seconden later sta ik te kijken naar zn telefoon waarop die verkleed is als een vrouw.. tja had kunnen zeggen oh waauw jij ziet er mooi uit maar het was te belachelijk voor woorden hahaha... wist niet wat ik zag en stond met me bek vol tanden
ja en daar zat die dan Paco onze travestiet in mn kamer voor de rest van de week! als dat niet gezellig word

De eerste dag naar school, hopa meteen in het diepe gegooid letterlijk en figuurlijk
we kregen les in hoe je iemand in het water moet redden, ze in een reddingsboot krijgt. wat je doet als iemand bewisteloos is hoe je samen moet zwemmen enzo, we kregen een wetsuit aan en hopa sprongen de zee in
het was echt super grappig en ook nog is veel geleerd! de mensen daar zijn super aardig en heb een top week gehad
de 2e en 3e dag was vuurbestrijding
jawel alsof we echte brandweervrouwen waren moesten we brandjes blussen, mensen redden uit kleine doorgerookte donkere ruimtes en brandweerslangen oprollen..
het was geniaal, geen idee waarvoor we dit ooit gaan gebruiken maargoed
met beademing op je rug, maskers, vuurbestendige pakken en een echte brandweer helm brachten we deze 2 dagen door en van een kleine keukenbrand tot een echte bosbrand, kan alles blussen nu! haha
de laatste 2 dagen was first aid, geleerd over ziektes aan boord , mond op mond beademing reanimatie verbandjes leggen. was super leerzaam en cool om te doen.

de week vloog voorbij en voor ik het wist was het vrijdag en konden we weer 5 uur lang reizen terug naar londen
het weekend was super leuk 2 van mn beste maatjes gingen weg, 1 op der schip in florida een disney cruise echt super leuk. maar 1 naar huis, hij wist niet helemaal of dit het wel was voor hem en deed niet al te goed zn best en is toen naar huis gestuurd
wat minder leuk, maar hij bleef het weekend zodat we een goed afscheidsweekendje konden doen
het is zo vreemd hoe je 4 weken met elkaar optrekt en echt de beste vrienden word je kent elkaar super goed en het is heel gek dat ik nu de mensen die al op cruise zijn serieus mis..
we zijn vorig weekend op vrijdag eerst wezen stappen hier in watford waar mn hotel is, volgende dag met zn 5e naar londen gegaan en de tourist uitgehangen, 5 fietsen gehuurd en oh wat haat ik het als die stomme oranje fietsen de weg blokeerde naar werk en bij elk bloemetje stopte om een foto te maken maar de keukenhof gekte was niks vergeleken bij ons als ramptoeristen door londen op de fiets
had al 5x bijna dood geweest in de eerste 10minuten op die fiets
geen fietspaden hier nee je zwerft gewoon een beetje rond tussen de grote rode dubbeldekker bussen
het was hilarisch zal proberen een fototje toe te voegen
zaterdag avond natuurlijk weer stappe met iedereen en zondag heerlijk brak afscheid genomen van chelsea en nick
nieuwe week begon weer en deze week weer terug op school
ik ging door naar branding, dat is een klas waarin je behandelingen leert die ze speciaal op jou schip of in jou cruise maatschappij doen
helaas geen golden facial wat ik dacht, die hadden ze in de week dat ik op sea sufvival was gedaan.. he balen!!
maar ik ging ayurvedische behandelingen leren een hoop hocus pocus en een hoop onzin
het gaat erom je innerlijk in balans te brengen
en ja hoor nuchter als ik ben, moet ik deze behandelingen natuurlijk gaan doen
ik heb 3 behandelingen geleerd deze week de eerste sloeg echt nergens op,
je doet 3 liter massage olie in een pot met een tuutje eruit en houd dat vast boven iemand zn voorhoofd en laat te olie eruit lopen de olie druipt door het haar en dat doe je een half uur na het half uur begin je aan een hoofdhuidmassage, wat eerlijk gezegt wel heel lekker is
na een kwartier maseren is je behandeling over, nou sorry maar al zou ik 60 eu betalen voor een behandeling waarin er iemand 30 minuten olie over mn hoofd heen aan het gooien is zou ik ontevreden zijn maargoed het zal wel aan mij liggen
de 2e behandeling is wel heel lekker een lichaamsmassage en ook weer die pot met olie alleen hoef je hem niet vast te houden maar terwijl die olie loopt masseer ik het lichaam
de 3e behandeling is op een ander soort bed, bij deze behandeling moet ik op het bed klimmen om mn klant te masseren, ik ga staan houd de benen van mn klant omhoog en stretch het lichaam uit
draai om en trek aan de armen en benen wat een gedoe
maar het leukste komt nog
ik moet mn knieen op de billen van mn totaal onbekende vreemde klant zetten met mn handen over diegene zn rug lopen als een soort van kat
alle druk op mn benen en armen zetten en met mn volle gewicht op diegene leunen
het is beetje moeilijk uit te leggen maar het is gewoon een mega rare behandeling
heb wel alles gehaald en certificaat is binnen, maar normaal zijn deze behandelingen er voor de massage mensen, ik ben een beauty, dat betekend dat ik voornamelijk gezichtsbehandelingen doe maar toch leer ik nu deze behandelingen?
het zal allemaal wel
volgende week ga ik weer deze lessen volgen, vraag me niet waarom want ik heb alles gehaald, maar in deze klas willen ze altijd graag iemand die het al heeft gedaan
die kan dan model zijn en moet dus de rest van de week een beetje uit me neus gaan zitten vreten heb gevraagd hoezo en of ik niet gewoon mn gezichtsbehandelingen kan oefenen maar nee dat kon niet

het goeie nieuws uit dit hele verhaal is dat ik het waarschijnlijk toch maar tot woensdag hoef te doen
donderdag is namelijk detail day!!
deze week krijg ik de details van mn schip!! eigelijk weet je dit nooit van te voren , alleen ik moest vorige week naar de dokter om iets te laten tekeken en heb even stiekem in de papieren gekeken
daarin stond dat ik op het schip Costa Neoromantica ga werken en mn datum was 19 april
dat betekend dus waarschijnlijk 18 april vliegen naar italie!
mn schip doet een tour door heel europa!
ik begin in italie en weet niet het hele rijtje maar ik kom langs turkije griekenland spanje maar vooral veel italie!
na een aantal maanden daar vaar ik door naar
noorwegen sweden finland rusland AMSTERDAM!! mijn schip komt echt 10 x langs amsterdam rondom juni /juli jeej ga er zeker voor zorgen dat mn vrije dagen kan doorbrengen in nederland!! kan niet wachten
het is niet helemaal wat ik had gehoopt, een europa tour
maar er word waarschijnlijk veel nederlands gesproken aan boord en er zijn hier heel weinig nederlanders.
ik heb er super veel zin in kan niet wachten tot ik hier weg kan! maar nu is het helaas nog een aantal daagjes wachten
ik hoop dat er niks veranderd aan mn schip, hier bij steiner is niks zeker daarom vertellen ze je ook zo min mogelijk om teleurstelling te voorkomen als alles goed gaat zit ik volgende week in italie!
ik spreek jullie snel
heel veel liefs nog even vanuit londen xoxo

  • 17 April 2014 - 14:25

    Coby De Haas:

    Hallo daar....
    Nou als ik je hele verhaal zo lees heb je het prima naar je zin.....Lo geniet ook van alle verhalen van jou.
    Het gaat vanaf nu echt spannend worden....morgen waarschijnlijk vliegen...heerlijk dan gaat het avontuur echt beginnen.
    Eigenlijk maakt het niet uit waar je naar toe gaat...je bent nog nergens geweest.
    Ik werk in Leiden...ken de stad redelijk goed maar als je in een bootje door de stad vaart is heel anders....ik bedoel maar te zeggen al had je Venetie..Barcelona en alle andere grote steden al een x gezien vanaf het water is het zo wie zo heel anders.
    Je gaat ervan genieten dat weet ik zeker.
    De noordelijke landen moeten ook super mooi zijn...heb ik een x gezien op tv vanaf een boot gefilmd...echt mooi (had ik al eens geschreven geloof ik )
    Die gekke massage heeft wel wat weg van een Thaise massage dat is ook zo maf en trekken ze je nog net niet uit elkaar....doet soms zelfs zeer.
    Nou we gaan je een hele goeie vlucht wensen en een behouden vaart.
    Geniet ervan...en beleef leuke dingen...in dit kut dorpje is toch niks te beleven...of een paar mozaiken moeten je van slag af brengen??????
    Nou groetjes en GENIET!!!!!
    Lo en Coby

  • 23 April 2014 - 21:21

    Julia Warmerdam:

    Hallo Lisa
    Wat een geweldige verhalen allemaal.
    Je hebt al heel wat beleefd en geleerd.
    Ben benieuwd naar je volgende verhalen. Je bent nu onderweg op het cruise schip als ik alles goed begrepen hebt.
    Geniet ervan en werk ze.
    We wensen je een geweldige tijd en we gaan je nu zeker volgen op je reisblog. Leuk.
    Groetjes van Ruud en Julia Warmerdam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Watford

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2014

verloren Lisa laat weer wat horen

25 April 2014

alle trossen los

12 April 2014

daar ben ik weer!

24 Maart 2014

hi there!

24 Maart 2014

Hello there!
Lisa

Lieve vriendjes vriendinnetjes en familie, Dit word mijn aller eerste reis een groot avontuur! ik ga werken voor steiner, een mega bedrijf wat voor alle grote cruisemaatschappijen de wellness verzorgd. eerste stop, Londen! een interne opleiding volgen en dan wanneer ik geslaagd ben voor alle examens CRUISEN! op deze blog houd ik iedereen op de hoogte van mijn avonturen en mooie plaatsen waar ik heen ga veel lees plezieeer! x

Actief sinds 17 Aug. 2013
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 5270

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: