alle trossen los - Reisverslag uit Bendevís, Griekenland van Lisa Haaster - WaarBenJij.nu alle trossen los - Reisverslag uit Bendevís, Griekenland van Lisa Haaster - WaarBenJij.nu

alle trossen los

Blijf op de hoogte en volg Lisa

25 April 2014 | Griekenland, Bendevís

Liefste vriendjes, vriendinnetjes, familie❤️❤️

Zit ik dan hoor eindelijk op m'n schip!
Vorige week vrijdag vloog ik naar Italië om aan boord te gaan aan de Costa neoromantica! Savona is onze thuishaven, dat betekend dat we elke 12 dagen terug varen naar savona om de mensen af te zetten en op te halen

M'n schip is eigenlijk vergeleken met de andere cruise schepen maar een klein bootje! Op m'n schip kunnen 1800 gasten en op een normaal formaat schip kunnen er zo'n 4000!!
Er zijn 622. Crew leden en daar ben ik er nu 1 van! 622 niewe familieleden nu! Iedereen Aan boord is super aardig en wanneer ik weer is verdwaald ben brengen ze me naar de Spa haha
M'n collega's in de Spa zijn echt super leuk! We werken met z'n 12e 4massage vrouwtjes geloof allemaal uit de Filipijnen 2kapsters 1 nagelstyliste 1 fitness instructrice ik met 1 andere als schoonheidsspecialiste en dan hebben we nog een receptionist en mijn manager
In Londen op de training zeiden ze dat je manager er echt bepaald of je het leuk ebt of niet als die niet aardig is en je je werk niet leuk vind heb je een groot probleem aangezien we van 8u sochtends tot 10uur savonds werken breng je al je tijd door in de Spa!
Gelukkig is mijn manager een toffe kerel hij is hartstikke gay en heel aardig

Vandaag ben ik in Athene, Griekenland heb vrij dus ga van boord met emilian dat is de receptionist van de Spa en hij is ook vrij, hij is al veel vaker van de boot af gegaan op deze plaats dus hij kan me alle mooie plekjes laten zien hierzo
Het schip vertrekt alleen vanuit de haven om half 2 dus moeten we natuurlijk voor die tijd weer aan boord zijn want wil niet dat m'n nieuwe huis wegvaart zonder mij erop

Eindelijk begin ik een beetje me weg te leren kennen door het schip
Midden in het schip heb je allemaal kleine gangetjes met crew cabins enzo we mogen niet door de passagiers gangen dus gaan we door die gangetjes ze lijken allemaal op elkaar en verdwaal continu!

De Spa is ook super druk, op dit schip heb je niet zoveel entertainment enzo dus iedereen komt naar de Spa om te chille. In de sauna's enzo
Betekend genoeg werk dus
Als we een zeedag hebben is het echt helemaal vol geboekt
Als we in een haven zijn willen mensen natuurlijk van de boot af dus soms is er dan ineens geen reet te doen maar dat is goed want dan kan ik leren , over 3 weken komt er inspectie aan boord uurtje geleden hadden we een meeting met een of andere hoge piet die ons vertelde waar we allemaal rekening mee moeten houden alsdie inspectie aan boord komt enzo
Ze zijn hier bij Costa heel erg op de veiligheid
Vooral na het drama met de Costa Concordia dus. Heb al 10 trainingen gehad over veiligheid enzo wat je moet doen welk alarm is voor wat blavlabla natuurlijk heb ik niet alles onthouden maar ik moet het wel weten natuurlijk
Die inspectie kan je vragen gaan stellen over wat je moet doen in een noodgeval en waar de brandblusapparaat zijn wat voor brandblusser waar je het voor begrijpt waar niet voor al die crap heb ik al geleerd in de week van de sea survival in Londen maarja zoveel informatie kan het niet allemaal onthouden hoor

Verder vliegen de dagen voorbij! Ook al werk ik van 8 tot 10, prima lange dagen! gaat de tijd erg snel
Het is alleen gek dat als je klaar ben met werk 10u je normaal naar huis gaat eten en savonds wat doen
Hier ben je 10u klaar je neemt de lift loopt 1minuut en ik ben in m'n kamer
Heb de crew bar nog niet op z'n kop gezet

Verslag uit: Griekenland, Bendevís

19 Juli 2014

verloren Lisa laat weer wat horen

25 April 2014

hi there!

24 Maart 2014

Hello there!
Lisa

Lieve vriendjes vriendinnetjes en familie, Dit word mijn aller eerste reis een groot avontuur! ik ga werken voor steiner, een mega bedrijf wat voor alle grote cruisemaatschappijen de wellness verzorgd. eerste stop, Londen! een interne opleiding volgen en dan wanneer ik geslaagd ben voor alle examens CRUISEN! op deze blog houd ik iedereen op de hoogte van mijn avonturen en mooie plaatsen waar ik heen ga veel lees plezieeer! x

Actief sinds 17 Aug. 2013